خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/03 - 11:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زاهدی:

طرح "مدارس غیردولتی" در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی طرح اداره و تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی و بررسی آن در هیأت عالی نظارت خبر داد و گفت: انتظار داریم شورای محترم نگهبان و هیأت محترم عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به حقوق پایمال شده معلمان زحمتکش مدارس غیر دولتی که سال‌ها با بیمه ناقص و حقوق بسیار ناچیز بار آموزشی کشور را به دوش کشیدند، عنایت خاص داشته باشند.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری  خانه ملت با یادآوری تصویب طرح اصلاح قانون اداره و تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: این طرح که امید فراوانی در بین جامعه فرهنگیان در مدارس غیردولتی ایجاد کرده، در صورت اجرای دقیق و کامل منجر به تحولی مثبت در فضای آموزشی کشور به ویژه در مدارس غیردولتی می‌شود.



زاهدی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد، پاسخ داد: پس از تصویب این طرح در صحن علنی مجلس این طرح در هیأت عالی نظارت مجمع محترم تشخیص مصلحت در حال بررسی است و با دعوت از نمایندگان کمیسیون آموزش این طرح در مجمع نیز بررسی خواهد شد.



وی افزود: انتظار داریم شورای محترم نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به حقوق پایمال شده معلمان زحمتکش مدارس غیر دولتی که سال‌ها با بیمه ناقص و حقوق بسیار ناچیز بار آموزشی کشور را به دوش کشیدند، عنایت داشته باشند.



وی یادآور شد: از مهم ترین محورهای این طرح تعدیل ساعات آموزشی معلمان مدارس غیردولتی بود که کاملا با ساعات موظفی یک معلم دوره ابتدایی یا با دبیر دبیرستان یا هنر آموز در هنرستان‌ها، تطابق دارد. بی شک این مصوبه عدالت بین این معلمان و معلمان مدارس دولتی از نظر ساعات موظفی را برقرار می کند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در این طرح معلمان ابتدایی ۲۵ ساعت، معلمان دبیرستان ۳۰ ساعت و کارمندان و پرسنل ۳۶ ساعت موظف به کار هستند. پیش از این اجبار بود که همه نیروها تا ۴۴ ساعت مشغول کار باشد تا بیمه او رد شود که این اقدام با توجه به اینکه جلوی یک ظلم بزرگ به معلمان را گرفت، کار مهم و امیدآفرینی برای معلمان مدارس غیردولتی است.



زاهدی، وضع قوانین دقیق در حوزه استحکام بنا برای حفظ امنیت و سلامت دانش آموز، ایجاد سامانه‌‌های دریافت شهریه و پرداخت حقوق و جلوگیری از سوء استفاده از نام مدرسه را دیگر محورهای مهم این طرح امیدآفرین برشمرد و افزود: امیدواریم این طرح مجلس که با رأی بالای نمایندگان مصوب شده به زودی به مرحله اجرا برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375147
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار